בחירת התבנית (theme) המתאימה ביותר עבור חנות ה- Shopify החדשה שלכם

כאשר אתם ניגשים להקמת חנות Shopify חדשה, אתם צריכים לוודא שיש לכם תשובות טובות לשתי שאלות קריטיות: הראשונה – מה אתם מתכוונים למכור, והשנייה – למי ? ככל שהתשובות לשתי השאלות יהיו נישתיות יותר ומדוייקות יותר, סביר שסיכויי ההצלחה של החנות שלכם יגדלו.

במידה ואתם יודעים היטב מה אתם רוצים למכור ולמי, נותרה שאלה שלישית קריטית והיא: באיזו תבנית Shopify לבחור עבור החנות החדשה שלכם??

Shopify מציעה לבעלי חנויות מגוון של תבניות כאן. ישנן תבניות ״חינמיות״ וישנן תבניות בתשלום, אשר ברובם המכריע של המקרים עלותן הינה בין $180-$140. התבניות המוצעות ע״י שופיפיי הינן תבניות שעברו סינון ובקרה קפדנית. למעשה, שופיפיי ידועה בתהליך הסינון שהיא עושה לתבניות חדשות. בחירה של כל תבנית ממקור זה הינה נקודת התחלה טובה מאוד. יחד עם זאת, ישנן תבניות איכותיות רבות אשר אינן מוצגות באתר של שופיפיי, וניתנות לרכישה מאתרים דוגמת Theme Forest.

לתבנית החנות (theme בלעז) יש ערך כפול: היא משרתת את הצורך העיצובי ואחראית ל- look & feel של החנות שלכם, וכמו כן היא כוללת בתוכה פונקציונליות ורכיבים מסויימים, המשתנים מתבנית לתבנית. בחירה נכונה של תבנית הינה קריטית להצלחת החנות שלכם. הקפידו לבחור בתבניות שמתאימות ככל האפשר הן לסוג המוצרים שתמכרו, והן לאופי קהל הלקוחות שלכם.

לפני שנבחר תבנית, עלינו לענות על כמה שאלות מקדמיות:

  1. כמה מוצרים החנות תמכור? קיים הבדל מהותי בבחירת תבנית לחנות Shopify המוכרת מוצר אחד, לבין חנות Shopify המוכרת אלפי מוצרים. חנות המוכרת מוצר אחד, או מוצרים ספורים תתאים בד״כ לתבניות מסוג ה- One page, דוגמת Startup. מדובר בתבניות שעיקר האינטרקצייה עם הלקוחות הפוטנציאליים נעשית בעמוד הבית, אשר מספר את הסיפור של המותג והמוצר הנמכר. לעומת זאת, כאשר מדובר בחנות המוכרת מאות או אלפי מוצרים, ישנה חשיבות קריטית לתבנית התומכת בריבוי קטיגוריות, בניהול תפריטים מתקדם וביכולות תיוג, פילטור, חיפוש והצגה של מוצרים רבים. דוגמאות קלאסיות לתבניות המתאימות לסוג זה של חנויות הינן Empire ו- turbo.
  2. באיזו שפה תפעל החנות שלכם? במידה והחנות שלכם עתידה לפעול בעברית/ערבית, חשוב להיות מודעים לכך שכמעט כל תבניות Shopify המוצעות היום מיועדות לעבודה עם שפות לועזיות, הנכתבות משמאל לימין. מרבית התבניות האלו ניתנות ״לגיור״ ולהתאמה לעבודה בעברית/ערבית מימין לשמאל, אך לשם כך תזדקקו לשינויים בקוד התבנית ולעזרת מפתח המכיר את הנושא. שירות ותמיכה בנושא זה תוכלו לקבל בשירות fixx. בנוסף לגיור התבנית, יהייה עליכם לתרגם אותה לעברית. תבנית סטנדרטית כוללת כ- 700 מחרוזות מלל באנגלית, שיהייה עליכם לתרגם – ובהחלט תוכלו לעשות זאת לבד – או להיעזר בשירות חיצוני שיעשה זאת עבורכם. בעוד תרגום התבניות הינו קל יחסית, הרי שגיורן עשוי להיות קל או מורכב, תלוי בתבנית עצמה וברכיבים שלה.
  3. עד כמה מורכבים המוצרים אותם נמכור? מורכבות המוצרים באה לידי ביטוי בכמות הואריאציות שיש למוצר נתון. כך, לדוגמא, במידה ובכוונתכם למכור בגדים בחנות החדשה שלכם, הרי שלבגד נתון יהיו ואריאנטים המבוססים על צבע, מידה ולעיתים אף חומר גלם. במידה ויש לכם מוצרים בעלי כמה סוגי ואריאציות (שופיפיי תומכת בעד שלושה סוגי ואריאציות במוצר נתון בחנויות הבסיסיות), חשוב לבחור תבנית שמאפשרת אפשרויות גמישות בהצגת הואריאנטים.

לאחר שעניתם על שלוש השאלות האלו, יש מקום לבחינת הקו העיצובי של התבנית. כל התבניות, ללא יוצאת מהכלל, ניתנות לשינויים והתאמות ללא צורך בידע טכני כלשהו. בכל תבנית תוכלו לשלוט בטיפוגרפייה (פונטים), בצבעי האלמנטים השונים, תוכלו לבחור אלו אלמנטים מהתבנית לשלב בחנות ואלו לא, תוכלו לבחור בד״כ את האלמנטים שיופיעו ב- header וב- footer ועוד. מעבר לשינויים אלו, כל תבנית ניתנת להתאמות עיצוביות נוספיות, למעשה ללא הגבלה, אך מחייבות ״נגיעה״ בקוד התבנית.

כאשר אתם מסתכלים על תבנית נתונה, נסו להתרשם מחנות ההדגמה שבד״כ תהייה למפתח התבנית, ותציג את שלל האפשרויות השונות של התבנית. בנוסף, קריטי להסתכל על חנויות אמיתיות המבוססות על התבנית הנתונה, על מנת שתוכלו להתרשם מהאפשרויות שיושמו ע״י בעלי חנויות שונים. שימו לב בעיקר לאופן בו מיושמים התפריטים, גם בגרסאות הדסקטופ וגם בגרסאות המובייל של התבנית, לאופן בו מוצגים המוצרים בעמודי הקטיגוריות, ולאופן בו מוצגים פרטי המוצר בעמוד המוצר. בחנו את האפשרויות שהתבנית נותנת לאופן יישום סל הקניות, ולאופן בו מעוצבים עמודי תוכן. הקדישו מחשבה גם לאלמנטים הכלולים או לא בתבנית: יכולת להצגת מחירים במטבעות שונים או יכולת להצגת פופ-אפ הינן צרכים נפוצים בחנויות רבות, ובמידה והן קיימות בתבנית שבחרתם, תוכלו לחסוך הוצאה עתידית על תוספים חיצוניים שיעשו את אותה המלאכה.

סוגייה אחרונה ומומלצת ביותר הינה בחינה של הביקורות שבעלי חנויות נתנו לתבנית שמוצאת חן בעיניכם, וביחוד מתן דגש לרמת התמיכה שמפתח התבנית נותן.

זהו! כל שנותר הוא לפתוח חנות Shopify חדשה לנסיון וללא התחייבות ל- 14 יום כאן, ולבחור עבורה את התבנית האידאלית לצרכיכם.