הקמת חנות אינטרנטית

מתעניינים בבניית חנות אינטרנטית? בניית חנות באינטרנט אינה חייבת להיות מסובכת. כשניגשים להקמת חנות אינטרנטית, יש לבחון את המוצרים שנרצה למכור מול פלטפורמות שונות, המספקות פונקציונליות להקמת חנות אינטרנטית.

בניית חנות אינטרנטית

 

בניית חנות אינטרנטית או הקמת חנות אינטרנטית הינן תנאי הכרחי בעולם שלנו כיום עבור כל עסק וכל מותג. יתכן שיש לכם פעילות עסקית קיימת ועדיין לא התפניתם עבור בניית חנות באינטרנט, ויתכן שאתם מקימים פעילות עסקית חדשה וזקוקים עבורה להתחיל ולעסוק בהקמת חנות אינטרנטית. כך וגם כך, Shopify הינה הפלטפורמה המובילה כיום לבניית חנות באינטרנט, ויכולה להתאים לצרכיכם.

בניית חנות אינטרנטית מבוססת Shopify
בניית חנות אינטרנטית מבוססת Shopify

בניית חנות אינטרנטית מול מכירה ב- Marketplaces

השאלה הראשונה שבעל עסק קיים או חדש, המתעתד למכור את מוצריו באינטרנט, הינה השאלה היכן למכור את המוצרים והאם להתחיל לעבוד על הקמת חנות אינטרנטית. האפשרות הראשונה, הינה מכירה של המוצרים ב- Marketplaces, דוגמת אמזון, eBay או Etsy. כל אחת מזירות מסחר אלו הינה מקום מפגש ענקי למיליוני מוכרים וקונים. כאשר אתם מציעים את מוצריכם למכירה באחת מזירות המסחר האלו או דומות להן, אתם נהנים מתנועה גבוהה ורציפה של גולשים, המגיעים לאותן זירות מסחר במטרה לרכוש מוצרים. במידה ויש לכם מוצר יחודי, הרי שהמכירה בזירות מסחר אלו בהחלט מתבקשת. במידה והמוצר שאתם מוכרים הינו מוצר שאינו מיוצר על ידיכם, אלא מוצר מיובא או מוצר שאתם קונים מספקים ומוכרים הלאה, הרי שיהייה עליכם להתאמץ יותר ולשכנע קונים בזירות המסחר. זאת מהטעם הפשוט שסביר להניח שרבים אחרים מוכרים את אותם המוצרים, גם הם, באותן זירות המסחר…בין אם מכירת המוצרים שלכם בזירת מסחר הינה מוצלחת, ובין אם לאו, ישנו הגיון רב בהקמת חנות אינטרנטית עצמאית. הקמת חנות אינטרנטית הינה כזו שמופעלת על דומיין שלכם, כזו שיש לכם שליטה מלאה על הנראות שלה, וכזו שיש לכם שליטה מלאה על התקשורת עם הגולשים והרוכשים בה. בעוד בזירות מסחר תיתקלו בתשלומי עמלות גבוהים למפעילי הזירה, תיתקלו במצבים בהם אין לכם תקשורת ישירה עם לקוחות (למשל, העדר גישה לכתובת האימייל של הלקוח) או בעייתיות בהנעת תנועה ממומנת (פרסום) לעמוד המוצר שלכם בזירת המסחר (הואיל ובאותו עמוד זירת המסחר תמקם המלצות גם למוצרים מתחרים, הנמכרים גם הם באותה זירת המסחר) – הרי שלאחר בניית חנות אינטרנטית מבנה העמלות שתשלמו יהייה נמוך יותר, תהייה לכם שליטה מלאה על החנות ותכניה, והתקשורת עם הגולשים והלקוחות תהייה אך ורק שלכם.

פלטפורמות עבור הקמת חנות אינטרנטית

במידה והחלטתם להתקדם לכיוון של בניית חנות באינטרנט והקמת חנות אינטרנטית הינה הדבר הנכון עבורכם (הרבה פעמים במקביל למכירה בזירות מסחר), הרי שהשלב הבא הינו לבחור את הפלטפורמה הטכנולוגית האופטימלית עבור בניית חנות אינטרנטית. ישנן פלטפורמות רבות המתיימרות לספק פונקציונליות של בניית חנות אינטרנטית, ביניהן wix ו- wordpress. החסרון הגדול של פלטפורמות אלו הינו שהן מיועדות בעיקר להקמה של אתרים תדמיתיים. היכן שהוא, במהלך מחזור החיים של פלטפורמות אלו, נוספו להן יכולות בסיסיות הנחוצות בכל חנות, דוגמת היכולת להפעיל סל קניות ולבצע סליקה. מנגד, Shopify, הינה פלטפורמה אשר מיועדת אך ורק עבור בניית חנות באינטרנט בצורה מיטבית, על כל המשתמש מכך. חשוב לציין, שיחד עם היותה חנות מלאה, הרי שהחנות יכולה (וצריכה) לשמש באותה העת בתור האתר התדמיתי של המותג שלכם. אין צורך ואין הגיון, בד״כ, באחזקת מספר אתרים שונים, ו- Shopify מספקת את כל הנדרש על מנת שהחנות/אתר שלכם תכלול את כל הנדרש משני העולמות.

בניית חנות באינטרנט באמצעות Shopify

Shopify הינה חברה קנדית, הקיימת מזה 15 שנה. החברה הינה בהגדרתה Hosted eCommerce Platform, כלומר, פלטפורמה לניהול של חנות אינטרנטית, כאשר החנות מאוחסנת על השרתים של החברה עצמה. Shopify הינה חברה ציבורית, הנסחרת בנאסד״ק, ומפעילה כיום מעל 600,000 חנויות שונות. חנויות אלו מאוחסנות תמיד על שרתי האינטרנט של Shopify עצמה (וכאלו יש עשרות אלפים ברחבי העולם, במטרה לקרב את התוכן של החנויות כמה שיותר קרוב לגולשים). חנויות אלו מאובטחות במלואן ב- ssl, וככלל הפלטפורמה מאפשרת לבעל החנות להתמקד בשיווק ובמכירות של מוצריו, ופוטרת אותו מהצורך הקיים בפלטפורמות אחרות להתעסק בסוגיות כגון אחסון, אבטחת מידע, עדכונים וכו׳.

בניית חנות אינטרנטית מבוססת Shopify
בניית חנות אינטרנטית מבוססת Shopify

מה Shopify מאפשרת לי לעשות?

לאחר שבחרתם תוכנית מתאימה עבור החנות שלכם, אתם יכולים להתחיל את כל הנדרש עבור הקמת חנות אינטרנטית מבוססת Shopify. כל חנות Shopify מבוססת על תבנית חנות, theme בעגה של Shopify. כל תבנית שכזו כוללת אפשרויות עיצוביות עבור החנות שלכם, וכן יכולות פונקציונליות. בחירה של תבנית נכונה מאוד חשובה: ישנן תבניות שמתאימות לחנויות שמוכרות מוצר אחד, וישנן תבניות שמיועדות לחנויות עם עשרות אלפי מוצרים. ישנן תבניות עם דגש על ביצועים במובייל ואחרות עם דגש על שימוש בתכנים עשירים כגון וידאו. מומלץ לרכוש תבניות רק דרך האתר של Shopify עצמה. תבניות אלו עברו בדיקות מקיפות ע״י החברה, והן האיכותיות ביותר. תבנית החנות מאפשרת לכם יכולות מתקדמות בהגדרות של עמוד הבית, עמודי קטגוריות מוצרים, עמודי מוצר, עמוד סל הקניות, עמודי תוכן ועוד. חשוב לציין שניתן לעבוד עם התבניות ללא כל ידע תכנותי. זיכרו שכל תבנית הינה נקודת ההתחלה לחנות שלכם, אך לעיתים רחוקות הינה נקודת הסיום. במידה ויש צורך לבצע שינויים בתבנית שאינם ניתנים לביצוע ממשק הניהול של התבנית, הרי שאו אז מתכנת Shopify יוכל לבצע את השינויים הנדרשים בקוד התבנית. כל התבניות תומכות באנגלית, ובד״כ בשפות לועזיות נוספות, אך אינן תומכות בעברית. ניתן לתרגם כל תבנית לעברית, וכן ״לגייר״ אותה לעבודה תקינה מימין לשמאל, כנהוג בשפתנו.

לאחר שבחרתם תבנית עבור החנות שלכם, יהייה עליכם להעלות לחנות את המוצרים אותם אתם מתכוונים למכור. העלאת מוצרים אפשרית באופן ידני, או באמצעות טעינת קובץ CSV המכיל את כל המידע על המוצרים, דוגמת שם, תיאור, מחיר, מק״ט, תמונות ועוד. לאחר מכן, במידה ובחנות שלכם יש מוצרים רבים, סביר שתרצו לחלק את המוצרים לקטיגוריות מוצרים. תוכלו להוסיף תפריטים לחנות, לחבר אותה לדומיין שבבעלותכם, לחבר אותה לסליקת כרטיסי אשראי (במרבית החנויות מומלץ לאפשר סליקה באמצעות פייפאל וכן באמצעות כרטיסי אשראי, וככלל, ככל שתאפשרו יותר אמצעי תשלום כן תשפרו את יחסי ההמרה של החנות שלכם).

בניית חנות אינטרנטית – לבד או עם מומחים ?

הקמת חנות אינטרנטית בסיסית אינה קשה, ואפשרית גם ללא כל ידע טכני. הקמת חנות אינטרנטית מתחילה בבחירת תבנית, העלאת מוצרים, טיפול בעיצוב ועימוד החנות בכלים של התבנית, וחיבור אמצעי סליקה. יחד עם זאת, הקמת חנות אינטרנטית שמוכרת הינה מלאכה מורכבת בהרבה, וכמו בדברים אחרים גם כאן יש מקום להתמחות. אתם מוזמנים להיעזר בשירותינו להקמת חנות אינטרנטית מבוססת Shopify עבור העסק שלכם, או לחלופין – במידה ובחרתם על בניית חנות באינטרנט לבד – אתם מוזמנים להיעזר בנו במקומות בהם הינכם זקוקים לעזרה.

בהצלחה!