Q-Biz | eCommerce Agency | Shopify Experts | מומחי שופיפיי

בניית חנות וירטואלית

כמה פעמים כבר שקלתם להתחיל בתהליך של בניית אתר מכירות באינטרנט, הקמת חנות וירטואלית ככתבה וכלשונה? ננסה במאמר זה לחדד את ההבדלים בין בניית אתר מכירות באינטרנט מול מכירה ב- Marketplaces, נסביר מהי Shopify – הפלטפורמה המובילה היום בעולם להקמת חנות וירטואלית, וננסה לקדם אתכם בכיוון של בניית אתר מכירות באינטרנט משלכם.

בניית אתר מכירות

בניית חנות וירטואלית או בניית אתר מכירות הינם רלבנטיים היום, יותר מתמיד, לכל עסק בכל תחום. יתכן שיש לכם פעילות עסקית קיימת ועדיין אין לכם אתר מכירות, ויתכן שאתם מקימים פעילות עסקית חדשה וזקוקים לשם כך להתחלה של בניית חנות וירטואלית. כך וגם כך, Shopify (שופיפיי) הינה הפלטפורמה המובילה כיום עבור בניית אתר מכירות, ויכולה להתאים לצרכיכם.

Miss Nori Shopify store by Q-Biz | eCommerce Agency
Miss Nori Shopify store by Q-Biz | eCommerce Agency

אתר מכירות באינטרנט

השאלה הראשונה שבעל עסק קיים או חדש, המתעתד למכור את מוצריו באינטרנט, הינה השאלה היכן למכור את המוצרים. האפשרות הראשונה, הינה מכירה של המוצרים ב- Marketplaces, דוגמת אמזון, eBay או Etsy. כל אחת מזירות מסחר אלו הינה מקום מפגש ענקי למיליוני מוכרים וקונים. כאשר אתם מציעים את מוצריכם למכירה באחת מזירות המסחר האלו או דומות להן, אתם נהנים מתנועה גבוהה ורציפה של גולשים, המגיעים לאותן זירות מסחר במטרה לרכוש מוצרים. במידה ויש לכם מוצר יחודי, הרי שהמכירה בזירות מסחר אלו בהחלט מתבקשת. במידה והמוצר שאתם מוכרים הינו מוצר שאינו מיוצר על ידיכם, אלא מוצר מיובא או מוצר שאתם קונים מספקים ומוכרים הלאה, הרי שיהייה עליכם להתאמץ יותר ולשכנע קונים בזירות המסחר. זאת מהטעם הפשוט שסביר להניח שרבים אחרים מוכרים את אותם המוצרים, גם הם, באותן זירות המסחר…בין אם מכירת המוצרים שלכם בזירת מסחר הינה מוצלחת, ובין אם לאו, ישנו הגיון רב לנוקטים בגישה של בניית חנות וירטואלית. בניית אתר מכירות עצמאי הינה כזו שתביא אליכם לחנות וירטואלית שמופעלת על דומיין משלכם, כזו שיש לכם שליטה מלאה על הנראות שלה, וכזו שיש לכם שליטה מלאה על התקשורת עם הגולשים והרוכשים בה. בעוד בזירות מסחר תיתקלו בתשלומי עמלות גבוהים למפעילי הזירה, תיתקלו במצבים בהם אין לכם תקשורת ישירה עם לקוחות (למשל, העדר גישה לכתובת האימייל של הלקוח) או בעייתיות בהנעת תנועה ממומנת (פרסום) לעמוד המוצר שלכם בזירת המסחר (הואיל ובאותו עמוד זירת המסחר תמקם המלצות גם למוצרים מתחרים, הנמכרים גם הם באותה זירת המסחר) – הרי שלאחר הקמת חנות וירטואלית תגלו שמבנה העמלות שתשלמו יהייה נמוך יותר, תהייה לכם שליטה מלאה על החנות ותכניה, והתקשורת עם הגולשים והלקוחות תהייה אך ורק שלכם.

הקמת חנות וירטואלית

במידה והחלטתם על הקמת חנות וירטואלית (הרבה פעמים במקביל למכירה בזירות מסחר), הרי שהשלב הבא הינו לבחור את הפלטפורמה הטכנולוגית האופטימלית עבור בניית אתר מכירות. ישנן פלטפורמות רבות המתיימרות לספק פונקציונליות עבור הקמת חנות וירטואלית, ביניהן wix ו- wordpress. החסרון הגדול של פלטפורמות אלו הינו שהן מיועדות בעיקר להקמה של אתרים תדמיתיים. היכן שהוא, במהלך מחזור החיים של פלטפורמות אלו, נוספו להן יכולות בסיסיות הנחוצות לבניית אתר מכירות, דוגמת היכולת להפעיל סל קניות ולבצע סליקה. מנגד, Shopify, הינה פלטפורמה אשר מיועדת אך ורק עבור הקמת חנות וירטואלית בצורה מיטבית, על כל המשתמש מכך. חשוב לציין, שיחד עם היותה חנות וירטואלית מלאה, הרי שהחנות יכולה (וצריכה) לשמש באותה העת בתור האתר התדמיתי של המותג שלכם. אין צורך ואין הגיון, בד״כ, באחזקת מספר אתרים שונים, ו- Shopify מספקת את כל הנדרש על מנת שהחנות/אתר שלכם תכלול את כל הנדרש משני העולמות.

אז איך Shopify יכולה לתפקד בתור אתר מכירות באינטרנט ?​

Shopify הינה חברה קנדית, הקיימת מזה 15 שנה. החברה הינה בהגדרתה Hosted eCommerce Platform, כלומר, פלטפורמה לניהול של חנות אינטרנטית, כאשר החנות מאוחסנת על השרתים של החברה עצמה. Shopify הינה חברה ציבורית, הנסחרת בנאסד״ק, ומפעילה כיום מעל 820,000 חנויות שונות. חנויות אלו מאוחסנות תמיד על שרתי האינטרנט של Shopify עצמה (וכאלו יש עשרות אלפים ברחבי העולם, במטרה לקרב את התוכן של החנויות כמה שיותר קרוב לגולשים). חנויות אלו מאובטחות במלואן ב- ssl, וככלל הפלטפורמה מאפשרת לבעל החנות להתמקד בשיווק ובמכירות של מוצריו, ופוטרת אותו מהצורך הקיים בפלטפורמות אחרות להתעסק בסוגיות כגון אחסון, אבטחת מידע, עדכונים וכו׳.

Catimini Shopify store by Q-Biz | eCommerce Agency
Catimini Shopify store by Q-Biz | eCommerce Agency

מה עלות השימוש ב- Shopify בתור אתר מכירות ?

Shopify מציעה ללקוחותיה מספר תוכניות תמחוריות שונות, המבוססות על תשלום חודשי. נכון להיום, קיימות 3 תוכניות בסיסיות, השונות האחת מהשנייה במספר מאפיינים. תוכניות אלו מקנות זכות שימוש חודשית בחנות. עלות החבילה הבסיסית הינה $29 ועלות החבילה המתקדמת הינה $299 בחודש. הפלטפורמה מציעה ומאפשרת לעסקים במספר מדינות (ארה״ב, קנדה, אוסטרליה, בריטניה, סינגפור, הונג קונג וגרמניה) להשתמש בשירותי הסליקה שלה. במצב זה, Shopify עצמה הינה זו המספקת את היכולת לחנות שלכם לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי. במידה והחנות שלכם משוייכת למדינה אחרת (למשל, חנות ישראלית) הרי שסליקת כרטיסי אשראי בחנות לא תוכל להתבצע עם Shopify עצמה, אלא תבוצע עם אחת מבין 10-15 חברות סליקת כרטיסי אשראי מקומיות. במקרה כזה, התשלום ל- Shopify יכלול גם אחוז ממחזור המכירות של החנות שלכם, בין 2% בתוכנית הזולה ו- 0.5% בתוכנית היקרה. לחנויות עם מחזורי מכירות גדולים זמינה גם גרסה מיוחדת, הנקראת Shopify Plus. גרסה זו, שעלותה החודשית הינה כ- $2500 מציעה יכולות מתקדמות.

הבחירה שלכם בתוכנית Shopify הנכונה לצרכיכם הינה בראש ובראשונה בהתאם למחזור המכירות שלכם. ניתן לעבור בין התוכניות התמחוריות השונות בכל עת.

מה Shopify מאפשרת לי לעשות?

לאחר שבחרתם תוכנית מתאימה עבור החנות שלכם, אתם יכולים להתחיל לעבוד על בניית חנות וירטואלית. כל חנות Shopify מבוססת על תבנית חנות, theme בעגה של Shopify. כל תבנית שכזו כוללת אפשרויות עיצוביות עבור החנות שלכם, וכן יכולות פונקציונליות. בחירה של תבנית נכונה מאוד חשובה: ישנן תבניות שמתאימות לחנויות שמוכרות מוצר אחד, וישנן תבניות שמיועדות לחנויות עם עשרות אלפי מוצרים. ישנן תבניות עם דגש על ביצועים במובייל ואחרות עם דגש על שימוש בתכנים עשירים כגון וידאו. מומלץ לרכוש תבניות רק דרך האתר של Shopify עצמה. תבניות אלו עברו בדיקות מקיפות ע״י החברה, והן האיכותיות ביותר. תבנית החנות מאפשרת לכם יכולות מתקדמות בהגדרות של עמוד הבית, עמודי קטגוריות מוצרים, עמודי מוצר, עמוד סל הקניות, עמודי תוכן ועוד. חשוב לציין שניתן לעבוד עם התבניות ללא כל ידע תכנותי. זיכרו שכל תבנית הינה נקודת ההתחלה עבור הקמת חנות וירטואלית, אך לעיתים רחוקות הינה נקודת הסיום. במידה ויש צורך לבצע שינויים בתבנית שאינם ניתנים לביצוע ממשק הניהול של התבנית, הרי שאו אז מתכנת Shopify יוכל לבצע את השינויים הנדרשים בקוד התבנית. כל התבניות תומכות באנגלית, ובד״כ בשפות לועזיות נוספות, אך אינן תומכות בעברית. ניתן לתרגם כל תבנית לעברית, וכן ״לגייר״ אותה לעבודה תקינה מימין לשמאל, כנהוג בשפתנו.

לאחר שבחרתם תבנית עבור החנות שלכם, יהייה עליכם להעלות לחנות את המוצרים אותם אתם מתכוונים למכור. העלאת מוצרים אפשרית באופן ידני, או באמצעות טעינת קובץ CSV המכיל את כל המידע על המוצרים, דוגמת שם, תיאור, מחיר, מק״ט, תמונות ועוד. לאחר מכן, במידה ובחנות שלכם יש מוצרים רבים, סביר שתרצו לחלק את המוצרים לקטיגוריות מוצרים. תוכלו להוסיף תפריטים לחנות, לחבר אותה לדומיין שבבעלותכם, לחבר אותה לסליקת כרטיסי אשראי (במרבית החנויות מומלץ לאפשר סליקה באמצעות פייפאל וכן באמצעות כרטיסי אשראי, וככלל, ככל שתאפשרו יותר אמצעי תשלום כן תשפרו את יחסי ההמרה של החנות שלכם).

האם לבנות אתר מכירות באינטרנט לבד ?

הקמת חנות וירטואלית בסיסית אינה קשה, ואפשרית גם ללא כל ידע טכני. בחרו תבנית, העלו מוצרים, טפלו בעיצוב ועמוד החנות בכלים של התבנית, חברו אמצעי סליקה וצאו לדרך. יחד עם זאת, הקמה של אתר מכירות באינטרנט שמוכר בפועל עם יחסי המרה גבוהים הינה מלאכה מורכבת בהרבה, וכמו בדברים אחרים גם כאן יש מקום להתמחות. אתם מוזמנים להיעזר בשירותינו עבור בניית חנות וירטואלית לעסק שלכם, או לחלופין – במידה והחלטתם על בניית אתר מכירות לבד – אתם מוזמנים להיעזר בנו במקומות בהם הינכם זקוקים לעזרה.

בהצלחה!

Q-Biz | eCommerce Agency | Shopify Experts | מומחי שופיפיי
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם. נא למלא את כל השדות:

לקוחותינו ממליצים

יש לכם חנות שופיפיי או שוקלים להקים אחת?

הירשמו לקבלת טיפים, חדשות, המלצות וכלים בכל הקשור להקמה, אופטימיזצייה וקידום של חנויות אינטרנטיות מבוססות שופיפיי