Q-Biz | eCommerce Agency | Shopify Experts | מומחי שופיפיי

פתיחת חנות אינטרנטית

פתיחת חנות אינטרנטית? הקמה של חנות וירטואלית? כמה פעמים שאלתם את עצמכם את השאלה האם יש לכם את היכולת להתחיל בתהליך של פתיחת חנות אינטרנטית? הקמת חנות וירטואלית אינה חייבת להיות מסובכת, ואף יכולה להיעשות במידה רבה עלך ידיכם באמצעות Shopify – פלטפורמת המסחר האלקטרוני המובילה בעולם.

חנות אינטרנטית

פתיחת חנות אינטרנטית עבור העסק שלכם והמותג שלכם, הינה שאלה שאם לא התמודדתם עימה עד היום – רצוי שתעשו כן, ומייד. יתכן שיש לכם פעילות עסקית קיימת, ויתכן שאתם מקימים פעילות עסקית חדשה ומעוניינים להקים עבורה חנות וירטואלית. כך וגם כך, Shopify הינה הפלטפורמה המובילה כיום לפתיחת חנות אינטרנטית עצמאית, ויכולה להתאים לצרכיכם.

Q-Biz | eCommerce Agency | Shopify Experts | מומחי שופיפיי
Rodanis Shopify store powered by Q-Biz | eCommerce Agency

פתיחת חנות אינטרנטית

השאלה הראשונה שבעל עסק קיים או חדש, המתעתד למכור את מוצריו באינטרנט, הינה השאלה היכן למכור את המוצרים, והאם לפתוח חנות וירטואלית עצמאית. האפשרות הראשונה, הינה מכירה של המוצרים ב- Marketplaces, דוגמת אמזון, eBay או Etsy. כל אחת מזירות מסחר אלו הינה מקום מפגש ענקי למיליוני מוכרים וקונים. כאשר אתם מציעים את מוצריכם למכירה באחת מזירות המסחר האלו או דומות להן, אתם נהנים מתנועה גבוהה ורציפה של גולשים, המגיעים לאותן זירות מסחר במטרה לרכוש מוצרים. במידה ויש לכם מוצר יחודי, הרי שהמכירה בזירות מסחר אלו בהחלט מתבקשת. במידה והמוצר שאתם מוכרים הינו מוצר שאינו מיוצר על ידיכם, אלא מוצר מיובא או מוצר שאתם קונים מספקים ומוכרים הלאה, הרי שיהייה עליכם להתאמץ יותר ולשכנע קונים בזירות המסחר. זאת מהטעם הפשוט שסביר להניח שרבים אחרים מוכרים את אותם המוצרים, גם הם, באותן זירות המסחר…בין אם מכירת המוצרים שלכם בזירת מסחר הינה מוצלחת, ובין אם לאו, ישנו הגיון רב לגשת לכיוון פתיחת חנות אינטרנטית עצמאית. חנות וירטואלית שכזו מופעלת על דומיין משלכם, הניה כזו שיש לכם שליטה מלאה על הנראות שלה, וכזו שיש לכם שליטה מלאה על התקשורת עם הגולשים והרוכשים בה. בעוד בזירות מסחר תיתקלו בתשלומי עמלות גבוהים למפעילי הזירה, תיתקלו במצבים בהם אין לכם תקשורת ישירה עם לקוחות (למשל, העדר גישה לכתובת האימייל של הלקוח) או בעייתיות בהנעת תנועה ממומנת (פרסום) לעמוד המוצר שלכם בזירת המסחר (הואיל ובאותו עמוד זירת המסחר תמקם המלצות גם למוצרים מתחרים, הנמכרים גם הם באותה זירת המסחר) – הרי שבחנות אינטרנטית עצמאית מבנה העמלות שתשלמו יהייה נמוך יותר, תהייה לכם שליטה מלאה על החנות הוירטואלית ותכניה, והתקשורת עם הגולשים והלקוחות תהייה אך ורק שלכם.

פלטפורמות המאפשרות פתיחת חנות אינטרנטית

במידה והחלטתם כי חנות וירטואלית הינה הדבר הנכון עבורכם (הרבה פעמים במקביל למכירה בזירות מסחר), הרי שהשלב הבא הינו לבחור את הפלטפורמה הטכנולוגית האופטימלית עבור החנות שלכם. ישנן פלטפורמות רבות המתיימרות לספק פונקציונליות לפתיחת חנות אינטרנטית, ביניהן wix ו- wordpress. החסרון הגדול של פלטפורמות אלו הינו שהן מיועדות בעיקר להקמה של אתרים תדמיתיים. היכן שהוא, במהלך מחזור החיים של פלטפורמות אלו, נוספו להן יכולות בסיסיות הנחוצות בכל חנות וירטואלית, דוגמת היכולת להפעיל סל קניות ולבצע סליקה. מנגד, Shopify, הינה פלטפורמה עבור פתיחת חנות אינטרנטית אשר מיועדת אך ורק להקמת חנויות אינטרנטיות בצורה מיטבית, על כל המשתמש מכך. חשוב לציין, שיחד עם היותה חנות וירטואלית מלאה, הרי שהחנות יכולה (וצריכה) לשמש באותה העת בתור האתר התדמיתי של המותג שלכם. אין צורך ואין הגיון, בד״כ, באחזקת מספר אתרים שונים, ו- Shopify מספקת את כל הנדרש על מנת שהחנות/אתר שלכם תכלול את כל הנדרש משני העולמות.

אז מה זה Shopify?

Shopify הינה חברה קנדית, הקיימת מזה 15 שנה. החברה הינה בהגדרתה Hosted eCommerce Platform, כלומר, פלטפורמה לניהול של חנות אינטרנטית, כאשר החנות מאוחסנת על השרתים של החברה עצמה. Shopify הינה חברה ציבורית, הנסחרת בנאסד״ק, ומפעילה כיום מעל 820,000 חנויות שונות. חנויות וירטואליות אלו מאוחסנות תמיד על שרתי האינטרנט של Shopify עצמה (וכאלו יש עשרות אלפים ברחבי העולם, במטרה לקרב את התוכן של החנויות כמה שיותר קרוב לגולשים). חנויות עצמאיות אלו מאובטחות במלואן ב- ssl, וככלל הפלטפורמה מאפשרת לבעל החנות האינטרנטית להתמקד בשיווק ובמכירות של מוצריו, ופוטרת אותו מהצורך הקיים בפלטפורמות אחרות להתעסק בסוגיות כגון אחסון, אבטחת מידע, עדכונים וכו׳.

KOA Shopify store by Q-Biz | eCommerce Agency
KOA Shopify store by Q-Biz | eCommerce Agency

מה עלות השימוש ב- Shopify בעבור חנות אינטרנטית?

Shopify מציעה ללקוחותיה מספר תוכניות תמחוריות שונות, המבוססות על תשלום חודשי. נכון להיום, קיימות 3 תוכניות בסיסיות, השונות האחת מהשנייה במספר מאפיינים. תוכניות אלו מקנות זכות שימוש חודשית ופתיחה של חנות אינטרנטית. עלות החבילה הבסיסית הינה $29 ועלות החבילה המתקדמת הינה $299 בחודש. הפלטפורמה מציעה ומאפשרת לעסקים במספר מדינות (ארה״ב, קנדה, אוסטרליה, בריטניה, סינגפור, הונג קונג וגרמניה) להשתמש בשירותי הסליקה שלה. במצב זה, Shopify עצמה הינה זו המספקת את היכולת לחנות שלכם לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי. במידה והחנות שלכם משוייכת למדינה אחרת (למשל, חנות ישראלית) הרי שסליקת כרטיסי אשראי בחנות לא תוכל להתבצע עם Shopify עצמה, אלא תבוצע עם אחת מבין 10-15 חברות סליקת כרטיסי אשראי מקומיות. במקרה כזה, התשלום ל- Shopify יכלול גם אחוז ממחזור המכירות של החנות שלכם, בין 2% בתוכנית הזולה ו- 0.5% בתוכנית היקרה. לחנויות עם מחזורי מכירות גדולים זמינה גם גרסה מיוחדת, הנקראת Shopify Plus. גרסה זו, שעלותה החודשית הינה כ- $2500 מציעה יכולות מתקדמות.

הבחירה שלכם בתוכנית Shopify הנכונה לצרכיכם הינה בראש ובראשונה בהתאם למחזור המכירות שלכם. ניתן לעבור בין התוכניות התמחוריות השונות בכל עת.

מה Shopify מאפשרת לי לעשות עם חנות אינטרנטית?

לאחר שבחרתם תוכנית מתאימה עבור פתיחת חנות אינטרנטית משלכם, אתם יכולים להתחיל להקים אותה. כל חנות Shopify מבוססת על תבנית חנות וירטואלית, theme בעגה של Shopify. כל תבנית שכזו כוללת אפשרויות עיצוביות עבור החנות העצמאית שלכם, וכן יכולות פונקציונליות. בחירה של תבנית נכונה מאוד חשובה: ישנן תבניות שמתאימות לחנויות שמוכרות מוצר אחד, וישנן תבניות שמיועדות לחנויות עם עשרות אלפי מוצרים. ישנן תבניות עם דגש על ביצועים במובייל ואחרות עם דגש על שימוש בתכנים עשירים כגון וידאו. מומלץ לרכוש תבניות רק דרך האתר של Shopify עצמה. תבניות אלו עברו בדיקות מקיפות ע״י החברה, והן האיכותיות ביותר. תבנית החנות מאפשרת לכם יכולות מתקדמות בהגדרות של עמוד הבית, עמודי קטגוריות מוצרים, עמודי מוצר, עמוד סל הקניות, עמודי תוכן ועוד. חשוב לציין שניתן לעבוד עם התבניות ללא כל ידע תכנותי. זיכרו שכל תבנית הינה נקודת ההתחלה לחנות שלכם, אך לעיתים רחוקות הינה נקודת הסיום. במידה ויש צורך לבצע שינויים בתבנית שאינם ניתנים לביצוע ממשק הניהול של התבנית, הרי שאו אז מתכנת Shopify יוכל לבצע את השינויים הנדרשים בקוד התבנית. כל התבניות תומכות באנגלית, ובד״כ בשפות לועזיות נוספות, אך אינן תומכות בעברית. ניתן לתרגם כל תבנית לעברית, וכן ״לגייר״ אותה לעבודה תקינה מימין לשמאל, כנהוג בשפתנו.

לאחר שבחרתם תבנית עבור החנות שלכם, יהייה עליכם להעלות לחנות את המוצרים אותם אתם מתכוונים למכור. העלאת מוצרים אפשרית באופן ידני, או באמצעות טעינת קובץ CSV המכיל את כל המידע על המוצרים, דוגמת שם, תיאור, מחיר, מק״ט, תמונות ועוד. לאחר מכן, במידה ובחנות שלכם יש מוצרים רבים, סביר שתרצו לחלק את המוצרים לקטיגוריות מוצרים. תוכלו להוסיף תפריטים לחנות, לחבר אותה לדומיין שבבעלותכם, לחבר אותה לסליקת כרטיסי אשראי (במרבית החנויות מומלץ לאפשר סליקה באמצעות פייפאל וכן באמצעות כרטיסי אשראי, וככלל, ככל שתאפשרו יותר אמצעי תשלום כן תשפרו את יחסי ההמרה של החנות שלכם).

האם לבנות חנות Shopify לבד?

הקמה של חנות Shopify בסיסית אינה קשה, ואפשרית גם ללא כל ידע טכני. בחרו תבנית, העלו מוצרים, טפלו בעיצוב ועמוד החנות בכלים של התבנית, חברו אמצעי סליקה וצאו לדרך. יחד עם זאת, פתיחת חנות אינטרנטית שמוכרתהינה מלאכה מורכבת בהרבה, וכמו בדברים אחרים גם כאן יש מקום להתמחות. אתם מוזמנים להיעזר בשירותינו להקמת חנות וירטואליתעבור העסק שלכם, או לחלופין – במידה ובחרתם להקים חנות אינטרנטית לבד – אתם מוזמנים להיעזר בנו במקומות בהם הינכם זקוקים לעזרה.

בהצלחה!

Q-Biz | eCommerce Agency | Shopify Experts | מומחי שופיפיי
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם. נא למלא את כל השדות:

לקוחותינו ממליצים