כל מה שרציתם לדעת על חיבור חנות שופיפיי לגוגל אנליטיקס 4

המעבר מ- Google Universal Analytics לגוגל אנליטיקס 4

גוגל הכריזה באוקטובר 2020 על גוגל אנליטיקס 4. גירסה זו אינה עדכון לגוגל אנליטיקס הישן, אלא החלפה מוחלטת שלו בשיטה חדשה לניטור מידע מאתר אינטרנט. החל מה 01.07.2023 גוגל מפסיקה את העברת הנתונים לגוגל אנליטיקס הישן, ומנחה את המשתמשים לעבור בצורה בלעדית לגוגל אנליטיקס 4. לא נעסוק בפוסט הזה במאפיינים של גוגל אנליטיקס 4 ובהבדלים מגוגל אנליטיקס הישן – אלא נתמקד בביצוע השינויים הדרושים בחנויות שופיפיי. כן נציין שגוגל אנליטיקס 4 נבנה עם חשיבה רבה והתאמה רבה לחנויות אינטרנטיות.

 

מה המשמעויות לבעלי חנויות שופיפיי

גוגל אנליטיקס 4 כאמור עימנו כבר זמן די רב. אולם, שופיפיי שחררה רק בחודש מרץ 2023 את האינטגרצייה שלה להעברת נתונים מחנויות שופיפיי לגוגל אנליטיקס 4. אינטגרציית הנייטיב של שופיפיי לגוגל אנליטיקס 4 קלה ליישום בתוך ממשק הניהול של שופיפיי, אך מנסיוננו נכון למועד כתיבת פוסט זה מעבירה נתונים בצורה לא אמינה (הן אי ניטור חלק מההזמנות והן ניטור כפול של הזמנות אחרות). הסיבות לכך מגוונות, חלקן ניתנות לטיפול בהגדרות גוגל אנליטיקס 4 ושופיפיי, וחלקן עדיין ללא פתרון משופיפיי/גוגל.

 

הפעלת חיבור הנייטיב של שופיפיי לגוגל אנליטיקס 4

חיבור הנייטיב של שופיפיי לגוגל אנליטיקס 4 נעשה באמצעות ה- Sales Channel שנקרא Google & Youtube וניתן להתקנה מכאן.

Google & YouTube Sales Channel

לאחר התקנה שלו, או במידה והוא כבר מותקן, יש להיכנס אליו דרך ממשק הניהול של שופיפיי ב Sales Channels – Google & Youtube, או דרך Online Store, Preferences, Manage Pixel here:

במידה וכבר יש לכם חשבון GA4 קיים, ניתן להתחבר אליו במסך הבא. עשו לוגין לחשבון הגוגל שלכם עם חשבון שהינו בעל הרשאות Editor לפחות בגוגל אנליטיקס, ובחרו את חשבון ה- GA4 שלכם. לחלופין, ניתן לייצר חשבון חדש.

חשוב: יש למחוק מחנות השופיפיי שלכם קוד שמעביר נתונים לגוגל אנליטיקס החדש או הישן בכל דרך אחרת. אי מחיקת שאריות קוד היסטוריות עלולה לגרום לכפילויות במידע ולמידע לא תקין. כמו כן, במידה וחשבון הגוגל אנליטיקס 4 שלכם מוגדר ככזה ששואב כרגע נתונים מגוגל אנליטיקס הישן – יש לנתק את הקשר בין השניים בהגדרות גוגל אנליטיקס הישן.

חיבור GA4 עם Google Tag Manager (GTM)

אפשרות שנייה היא לחבר את חנות השופיפיי באמצעות Google Tag Manager (GTM) לחשבון הגוגל אנליטיקס 4 שלכם. הנ״ל אפשרי, מורכב יותר, וסביר שיוביל לאותן צרות שתחוו עם חיבור הנייטיב. 

אז התחברתי עם חיבור הנייטיב של שופיפיי או עם ה- GTM. לא היה מסובך. מה הבעייה?

במידה והתחברתם עם חיבור הנייטיב של שופיפיי או עם ה- GTM, יעברו בד״כ 24-48 שעות עד שהמידע יתחיל לזרום. שימו לב שגוגל אנליטיקס 4 עובד בצורה שונה מיוניברסל אנליטיקס הישן, ונתוני המרות (רכישות בחנות השופיפיי או איבנטים אחרים שהגדרתם כהמרות) יעודכנו תוך 24 שעות ולא בזמן אמת.

בשלב זה מומלץ לעקוב אחרי נתוני ההמרות בתוך גוגל אנליטיקס 4 ברמה יומית, ולהשוות את הנתונים לנתוני חנות השופיפיי. אם הנתונים זהים או כמעט זהים – אשריכם – אנחנו נתקלנו במעט מאוד מקרים כאלו. אם הנתונים לא זהים (המרות חסרות, המרות כפולות, המרות עם נתונים בעייתיים לגבי אמצעי תשלום חיצוניים לשופיפיי כמו פייפאל או עמודי סליקה חיצוניים) – תזדקקו לסיוע מקצועי, או למעבר לפתרון העברת נתונים אלטרנטיבי.

חיבור שופיפיי גוגל אנליטיקס 4 – Server to Server

עקב הבעיות הרבות שחווינו בעשרות חנויות שופיפיי שונות של לקוחותינו עם חיבור הנייטיב של שופיפיי לגוגל אנליטיקס 4 וכן עם חיבורי GTM, אימצנו פתרון חלופי, אשר מעביר נתונים Server to Server. בקצרה, במקום להתבסס על הדפדפן של הגולש שבמקרים רבים לא מעביר מידע שלם/נכון, אנחנו מעבירים את המידע של שופיפיי לגוגל אנליטיקס 4 ישירות מתוך חנות השופיפיי וישירות לשרתים של גוגל אנליטיקס 4. שיטה זו מאפשרת לנו אמינות בהעברת הנתונים, העברת נתונים מלאה, העברת נתונים גם על הזמנות שחיבור הנייטיב לא יעביר (הזמנות מנוי Subscription למשל) ועוד.

מלאו את טופס הפנייה המופיע מטה לקבלת הצעת מחיר להטמעת פתרון Server to Server בין שופיפיי לגוגל אנליטיקס 4 בחנות שלכם עוד היום!

Q-Biz | eCommerce Agency | Shopify Experts | מומחי שופיפיי
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם. נא למלא את כל השדות: