Shopify CRO

CRO לבעלי חנויות Shopify - התנהלות נכונה בסל הקניות

באופן מפתיע, יש רק שתי דרכים להגדיל את המכירות בחנות השופיפיי שלכם. הדרך הראשונה הינה באמצעות הנעת תנועה נכנסת רבה יותר לחנות. בין אם התנועה הינה תנועה אורגנית או תנועה ממומנת, הגדלת כמות הלקוחות הפוטנציאליים שמגיעה לפתח החנות האינטרנטית שלכם תסייע להגדלת מכירות החנות. הדרך השנייה הינה באמצעות CRO – Conversion Rate Optimization. לתוך ההגדרה של CRO נכנסים כלל האמצעים שניתן ליישם בחנות עצמה, אשר יסייעו להגדיל את יחס ההמרה בתנועת מבקרים נתונה לחנות.

יחס ההמרה של החנות שלכם מוגדר כמספר הרוכשים בחנות שלכם בפרק זמן נתון, חלקי מספר המבקרים באותה התקופה.

 

Shopify-Conversion-Rate Shopify-Conversion-Rate

 

שופיפיי מציגה לכם את נתוני יחס ההמרה של החנות בדוחות (כולל דוח ייעודי של התנהלות יחס ההמרה של החנות לאורך ציר הזמן). יחס ההמרה הינו הנתון האחד החשוב ביותר בחנות שלכם, יותר מסך המכירות או כל פרמטר אחר. הואיל והיקף המכירות יכול לעלות כתוצאה מגידול בתנועה נכנסת (למשל תנועה שמגיעה מקמפיין פרסומי חדש באינסטגרם), היכולת להשוות את ביצועי החנות לתקופות קודמות הינה דרך השוואת יחס ההמרה עצמו.

בפוסט זה, ובפוסטים עוקבים בהמשך, נציג לכם טכניקות ואיזורים לשיפור בחנות השופיפיי שלכם, אשר יכולים לסייע לשיפור יחס ההמרה. הפעם נתמקד בפעולה המיוחלת של לחיצה של הלקוח על כפתור ההוספה לסל, וביתר פירוט במה שקורה מייד לאחר מכן.

מה קורה בחנות שלכם כשלקוח לוחץ על כפתור ההוספה לסל?

בעלי חנויות שופיפיי רבים שוגים בהגדרה הפשוטה בד״כ, של הפונקציונליות בחנות שקורית ברגע בו לקוח לחץ על כפתור ההוספה לסל. ישנן מספר אפשרויות, אשר חשוב לבחור מביניהן בזו המתאימה ביותר לחנות שלכם:

  • לאחר לחיצה על כפתור ההוספה לסל, הלקוח מועבר לעמוד סל הקניות
  • לאחר לחיצה על כפתור ההוספה לסל, הלקוח נשאר בעמוד המוצר או בעמוד הקטיגורייה בו היה לפני כן
  • לאחר לחיצה על כפתור ההוספה לסל נפתח סל קניות נשלף, והלקוח נשאר בעמוד שהיה בו לפני כן
  • לאחר לחיצה על כפתור ההוספה לסל, הלקוח מועבר למסכי הצ׳קאאוט (בלי לעבור בעמוד סל הקניות)
  • שילוב של הצעת cross-sell או upsell מייד לאחר הלחיצה על כפתור ההוספה לסל, בשילוב עם כל אחת מהאפשרויות הקודמות
 
תבניות איכותיות יכללו בד״כ את 4 האפשרויות הראשונות שצוינו למעלה, כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות, ובחירה באפשרות הנכונה עבורכם יכולה לשפר משמעותית את יחסי ההמרה של החנות.
 
Shopify Cart Options
Shopify Cart Options
 
אסביר את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.
 
העברת הלקוח לעמוד סל הקניות לאחר לחיצה על כפתור ההוספה לסל

אפשרות זו הינה הנפוצה ביותר, למרות שלא תמיד היא הטובה ביותר. סל הקניות, כשמו כן הוא, נועד לאגור את המוצרים שבחרתי לרכוש בחנות, להציג לי בצורה מרוכזת את מחיריהם ולאפשר לי לבצע שינויים, או לאשר את תכולת סל הקניות ולהתקדם למסכי הצ׳קאאוט – מסכי התשלום.

FreedoMoses Shopping Cart FreedoMoses Shopping Cart

אפשרות זו מומלצת כאשר כמות המוצרים הממוצעת שלקוח רוכש בחנות שלנו גדולה מאחד, אך קטנה מ- 5 מוצרים. במקרה כזה עמוד סל הקניות יכול לשמש להצעת מוצרים נוספים ללקוח, יכול לשמש לקבלת בקשות מהלקוח בנוגע להזמנתו, ויכול להוות מקום בו הוא משנה את המוצרים בסל הקניות (בין אם הסרת מוצרים או שינוי הכמות הנרכשת). החסרון במקרה זה הינו בכך שקיים שלב נוסף בדרך בין עמוד המוצר למסכי התשלום (וכל שלב נוסף גורם לעוד כמה נוטשים שעוזבים את תהליך הרכישה באמצעו).

השארת הלקוח בעמוד המוצר או בעמוד הקטגורייה בו לחץ על כפתור ההוספה לסל

אפשרות זו הינה המסוכנת ביותר במידה והיא מיושמת לא נכון. באפשרות זו מומלץ להשתמש בחנויות בהן מספר המוצרים הממוצע ברכישה גדול מ- 5, למשל בחנויות אופנה או בחנויות מזון. באפשרות זו סל הקניות מאוכלס במוצר שהלקוח הוסיף לסל, אך הלקוח נשאר באותו עמוד. מתוך ציפייה שלנו, בעלי החנות, שבכוונתו להמשיך לגלוש ולהוסיף מוצרים נוספים. הבעייתיות בשיטה זו הינה בחנויות שבהן אין חיווי מספק ללקוח על כך שהמוצר התווסף לסל הקניות. בעלי חנויות רבים מסתפקים בכך שיש חיווי בראש האתר על כך שמוצר התווסף לאייקון סל הקניות בעוד לקוחות רבים לא מודעים לשינוי הזה (למשל כי הם נמצאים באמצע/סוף עמוד וה- header של החנות בו מוצג האייקון אינו ויזיבילי עבורם באותו הרגע). הלקוח שציפה שמשהו יקרה לוחץ שוב על כפתור ההוספה לסל, שוב לא רואה שמשהו קורה, ונוטש מאוכזב. מקרים כגון אלו הינם מבין הגורמים המרכזיים לפגיעה ביחסי המרה של חנויות. איך מטפלים בכך? באמצעות האפשרות הבאה.

השארת הלקוח באותו העמוד תוך כדי פתיחת סל קניות נשלף

סל הקניות הנשלף מהווה תחליף להעברה של הלקוח לעמוד סל הקניות השלם. במידה והוא בנוי נכון, הלקוח גם נחשף לחיווי בולט עם כל המידע הנחוץ לו מייד לאחר ההוספה לסל, וגם נשאר באותו העמוד לצורך המשך הקניות. שימו לב לדוגמא הבאה בחנות Shopify Plus שבה יישום סל הקניות הנשלף העלה את יחסי ההמרה בחנות ביותר מ- 30%.

שימוש בסל קניות נשלף שימושי במיוחד גם כאשר אנחנו רוצים להוסיף מוצרים לסל הקניות שלנו, מתוך עמודי קטיגורייה.

FRÉ Collection Page FRÉ Collection Page

החסרון העיקרי בשיטה זו הינו שבעת ביצוע שינויים בתכולת סל הקניות באמצעות הסל הנשלף, לא מתבצעת טעינה מלאה של עמוד הקניות. ישנם תוספים רבים, בעיקר כאלו הקשורים למבצעים ולפעולות שנעשות בסל הקניות, שאינם יכולים לעבוד במצב כזה, ויחייבו אותכם להעביר את הלקוח לעמוד סל הקניות הרגיל.

העברה ישירה של הלקוח למסכי הצ׳קאאוט (מסכי התשלום)

העברה ישירה למסכי הצ׳קאאוט משמעה דילוג מוחלט על סל הקניות: לקוח שלוחץ על הוספה לסל גורם להוספה של המוצר לסל הקניות, בלי לעבור דרכו, ומנותב ישירות למסכי הצ׳קאאוט. שיטה זו יעילה במיוחד בחנויות המוכרות מוצר אחד. השתמשנו בשיטה זו בחנות עבור CUUR, כפי שמופיע למטה:

אז מה הכי נכון לחנות שלכם?

במידה והחנות שלכם מוכרת מוצר אחד, ניתן לדלג במרבית המקרים על מעבר דרך סל הקניות ולקצר את התהליך ולהגיע ישירות לצ׳קאאוט. במידה והחנות מוכרת בממוצע 2-5 פריטים ברכישה, מומלץ להשתמש בסל קניות נשלף או להשאיר את הלקוח בעמוד המוצר מבלי להעבירו אוטומטית לסל הקניות. בכל מקרה, ניסוי וטעייה יתנו לכם את התשובה: נסו אפשרויות שונות, ובידקו את יחס ההמרה לו החנות זוכה בכל אחד מהמקרים (חשוב לא לבצע שינויים אחרים בחנות באותו הזמן, על מנת שהבדיקה תהייה אפקטיבית).

רוצים שנמליץ לכם על אופן היישום האידאלי עבור החנות שלכם? צרו קשר ונשמח לעזור.

Q-Biz | eCommerce Agency | Shopify Experts | מומחי שופיפיי
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם. נא למלא את כל השדות:



יש לכם חנות שופיפיי או שוקלים להקים אחת?

הירשמו לקבלת טיפים, חדשות, המלצות וכלים בכל הקשור להקמה, אופטימיזצייה וקידום של חנויות אינטרנטיות מבוססות שופיפיי