הכרזות Unite 2018 – חלק 1: מייל נטישה – מעכשיו ל-כ-ו-ל-ם

בשבוע שעבר נערך בטורונטו, קנדה, הכנס השנתי של שופיפיי. הכרזות רבות, חידושים רבים וכלים משמעותיים שיעזרו לכם למכור יותר בחנויות השופיפיי שלכם. בשבועות הקרובים נפרוש כאן את החידושים השונים.

במידה ואתם משתמשים בחבילה הבסיסית של שופיפיי, החבילה שעלותה $29 בחודש, נמנעה מכם היכולת להשתמש באחד הכלים החזקים ביותר של שופיפיי שהיו זמינים רק לחבילות היקרות יותר: שליחה אוטומטית של מייל נטישה ללקוחות.
לא עוד. מעתה, כל בעל חנות, יכול להשתמש במנגנון הקריטי הזה.

מחקרים רבים מראים שכ- 70% מהגולשים הנכנסים לצ׳קאאוט נוטשים. כן, קראתם נכון: 70%!!!

נטישה מוגדרת בשופיפיי כלקוח שהזין את כתובת האימייל והכתובת למשלוח במסך הראשון של הצ׳קאאוט, עבר למסך הבא (בחירת אמצעי משלוח) אך לא סיים את הרכישה.

הלקוחות הפוטנציאליים האלו הם הלקוחות שאתם חייבים, אבל פשוט חייבים, לעשות הכל על מנת להחזיר אותם: הם הגיעו לחנות שלכם, צפו במוצרים, הוסיפו מוצר לסל, עברו לסל הקניות, נכנסו לצ׳קאאוט, הזינו אימייל וכתובת אך לא סיימו את הרכישה. למה? סיבות רבות. יתכן שהיו בעבודה והבוס בדיוק נכנס, יתכן שדעתם הוסחה, יתכן שגילו עלויות משלוח לא צפויות או עלויות מיסוי לא צפויות. הסיבות האפשריות רבות. אך, עליכם להחזירם.

איך עושים זאת?

ראשית, נכנסים ל- Settings, Checkout ובאמצע העמוד מסמנים את האפשרות Automatically send abandoned checkout emails המופיעה מטה.

אתם תרצו לסמן גם את האפשרות של שליחה ל- Anyone who abandons checkout, וכן לבחור כמה זמן לאחר הנטישה לשלוח את המייל.

מייל נטישה בשופיפיי
מייל נטישה בשופיפיי

ההחלטה לאחר כמה זמן ממועד הנטישה לשלוח את מייל הנטישה, משתנה מחנות לחנות. אתם צריכים לנסות ולגלות מה עובד אצלכם הכי טוב. ממוצע הלקוחות שחוזרים בעקבות מייל נטישה בשופיפיי הינו כ- 7%, והממוצע אצל חנויות של לקוחותינו הינו כ- 15%. נסו מיילים עם תכנים שונים (על כך בהמשך) ובידקו את יחסי ההמרה. היתרון בשליחת מייל לאחר שעה הינו בכך שהלקוח עדיין זוכר אותכם, ומייל נטישה טוב יכול להשלים את ההחלטה אם לרכוש. מייל שנשלח לאחר 6 או 10 שעות ימצא את הלקוח הפוטנציאלי בד״כ בסיטואצייה שונה במהלך היום שלו (מי שנטש בזמן העבודה יהייה בודאי בבית בשלב זה, ולהיפך) – כך שגם לאפשרויות אלו יש יתרונות. אני בד״כ לא בעד מייל שנשלח לאחר 24 שעות – מאוחר מדי לטעמי.

מה צריך מייל הנטישה לכלול והיכן מזינים זאת?

מייל נטישה טוב יכלול תמריץ מוחשי וזמני ללקוח.

תמריץ מוחשי יהייה למשל קופון הנחה. זמני משמעותו שאנחנו אוהבים לציין בחנויות שאנחנו מנהלים שקופון ההנחה הוא ל- 24 שעות בלבד. אנחנו לא אוכפים את המגבלה הזו, אך פסיכולוגית היא עובדת.

מייל הנטישה יכלול תמיד קישור חזרה לסל הקניות שהלקוח הפוטנציאלי השאיר מאחוריו. במידה ואתם נותנים קופון הנחה לחוזרים, מומלץ לשלב את קוד הקופון בקישור שכלול במייל באופן אוטומטי.

תוספת ברוכה תמיד למייל נטישה הינה שימוש ב- social proof: המלצות של לקוחות יכולים לעזור במקרים שבהם הלקוח החליט לנטוש לא בגלל המחיר, אלא מסיבות אחרות.

את התוכן של מייל הנטישה תוכלו לקבוע ב- Settings, Notifications, Abandoned Checkout.

 

בהצלחה!

 

השאר תגובה

Your email address will not be published.